onsdag den 15. august 2012

1 styks vædder rigere!


Her til morgen startede vi med at flytte et bord, et klædeskab og en aircondition ud i bilerne, så de var klar til aflevering hos de respektive modtagere. Pludselig fik vi alle travlt med at sluge morgenmaden og gøre os klar, da Danladi ringede og sagde, at byens ældre gerne ville se os på vores kontor - lige om nu!
Vi skyndte os derover...og ventede...og ventede... De kom dog ikke, det viste sig at én af dem lige var taget et andet sted hen i stedet for. Nu må vi se om de alligevel når at kigge forbi inden vi smutter.
Senere på dagen kom Mr. Robert dog trækkende med en vædder til os, som en gave fra de ældre! -Ret ærgerligt vi lige havde købt 30 kg kylling til afskedssitting på kontoret i morgen, ellers skulle den store slagtekniv have været fremme;-) -Vi må se hvad vi finder på at gøre med en vædder, lige nu står den i hvert fald bare bundet til et træ i haven.

Kasper og jeg var en tur på posthuset, hvor vi hentede et par pakker til Sarah & Jordan, to amerikanske peace corp volunteers, som vi skal mødes med i Accra helt til sidst. Der var også et brev til Kasper fra Bedstemormor, så han glædede sig rigtig til at komme tilbage til kontoret og åbne det.

Vi fik ordnet og printet lidt papirarbejde, som jeg skulle have med over på hospitalet. -Jeg havde nemlig en aftale på operationsstuen med Dr. Zak kl. 10. Vi klarede tre omgang brok på to timer. Én operation hvor jeg kiggede, én hvor jeg assisterede og én hvor jeg opererede - under kyndig vejledning;-)

Jeg skulle bruge Dr. Zak's underskrift på nogle af papirerne, men eftersom vi gik i gang med operationen med det samme, og han gik tilbage på kontoret inden vi var færdige, måtte jeg lige dér forbi for at få den. Der var desværre andre, som gerne ville snakke med ham, så jeg endte med at sidde i kø i halvanden time. -Heldigvis sad både Danladi og Richard også og ventede, så vi hyggede os;-)

Hjemme igen fik jeg lidt hurtig frokost og lagde derefter en meget træt lille mand i seng til sin middagslur... Og så mere oprydning og ting, der skulle køres ud af huset.
Her til aften var det Kenths tur til at køre et smut forbi Bukari, denne gang med en seng. Han har desuden været et par ture ovre hos Danladi, ligesom han ene mand har tømt en god del af vores pulterrum - mens jeg har leget madmor i køkkenet:-)

Kasper har lidt svært ved at finde ud af endnu en omgang pakning, men tager det nu i stiv arm. Vi snakker meget om Ghana og Danmark, og om at efterlade ting...når det drejer sig om legetøj kan han dog ikke helt forstå, at han har så meget hjemme i Danmark, at han ikke behøver tage alt med her fra Ghana; så vi sniger lidt legetøj væk hist og her, hvilket bliver fordelt ud til ansatte, kollegaer, venner osv. Det bliver et helt slaraffenland for ham at komme hjem på dét punkt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar